Ett år för Ullared utan tillväxt

I 2017 hade inte Ullared någon tillväxt. Det är första gången det händer och varför omsättningen minskade istället för att öka kan bero på flera faktorer säger vd Boris Lennerhov. En minskning på 50 miljoner kronor är för många företag en stor summa, men för giganten i Ullared så är det nog bara ett tecken på att man måste sätta sig och fundera på vad man ska göra bättre kommande år.

En av dom anledningar att omsättningen minskade var enligt Lennerhov att det hände för lite på varuhuset det året. Det är ofta nyhetens behag som drar folk och det året var det ganska så lugnt på den fronten. Men Boris Lennerhov är optimistisk och 2018 har varit bra med en stabil ökning av omsättningen. Det byggs också en ny avdelning och denna gången satsar Gekås på trädgårdsmöbler. Med en service som att få hemkört möblerna i framtiden så väntas detta öka omsättningen med 30 miljoner. Och med en ny större avdelning för leksaker som är en av dom avdelningar som säljer bäst så ser framtiden ljus ut för Gekås.

Varuhuset är inte bara svenskarnas favorit, det är också en turistmagnet och ett av Sveriges mest besökta turistmål. Det märks när industrisemestern kör igång. Med en liten paus i besöken när skolorna börjar så plockar det upp sig på hösten och högsäsongen varar fram till lucia.